Wil je je omzet verdubbelen door middel van adverteren? Dan is adverteren via Google wellicht wel iets voor je. Adverteren via Google kun je op verschillende manieren doen, wil je bijvoorbeeld gevonden worden op een zoekwoord? Dan kun je een advertentie hiervoor maken. Je kunt ook een fysieke winkel promoten, zodat je bezoekers krijgt op je fysieke winkel. Daarnaast kun je ook zelf bepalen hoeveel je per klik op je advertentie betaalt. Met Google Ads kun je ook eventueel je doelgroep targetten en retargetten. In deze blog zul je meer te weten komen over welke voordelen je hebt tijdens het zoekmachine adverteren.
Voordelen
Bij zoekmachine adverteren kun je zelf je budget per dag en kost per klik bepalen. Daarnaast is het ook mogelijk om maar een plaats te targetten of juist meerdere. Bij Google Ads bereik je mensen die interesse hebben in je dienst of product, bij social media is dat niet het geval en dat maakt Google Ads eigenlijk een goede keuze om te maken. Je kunt ook pixel koppelen aan uw website of webshop om gebeurtenissen te volgen zodat je steeds meer en meer je advertentie kunt optimaliseren. Bij Google Ads kun je ook op meerdere zoekwoorden targetten binnen een advertentie. Daarnaast is het ook mogelijk om andere doelgroep uit te sluiten die niet relevant voor je zijn. Je kunt ervoor kiezen om zelf te adverteren of uitbesteden aan een marketingbureau. Marketingbureaus hebben genoeg kennis en ervaring en ze zorgen ervoor dat je geld niet voor niets leeg gaat.